ادبیات  تطبیقی ایران و کره

ادبیات تطبیقی ایران و کره

هر چیز مربوط به دنیای ادبیات کره و ایران
ادبیات  تطبیقی ایران و کره

ادبیات تطبیقی ایران و کره

هر چیز مربوط به دنیای ادبیات کره و ایران

تاریخ ادبیات کره

به نام خدا

  
  تاریخ ادبیات کره ای (한국 문학사) به تمام ادبیات کره ای اشاره دارد که از ابتدای دوران ما قبل تاریخ تا حال حاضر ایجاد شده است. ادبیات کره ای  در یک تقسیم بندی کلی  به ادبیات شفاهی  و ادبی تقسیم شده است.

ودر تقسیم بندی دیگر   به ادبیات کره ای و ادبیات چینی تقسیم شده  و ادبیات کره ای دوباره به ادبیات کلاسیک (قدیمی) (고전문학و ادبیات مدرن ( 현대 문학) تقسیم  شده و این چارچوب کلی ادبیات کره ای را تشکیل می دهد.
ادبیات قدیمی (
구비 문학) به معنای واقعی کلمه به شکل ادبیات اشاره دارد که از شخص به دهان منتقل شده است. این نوع ادبیات دارای ویژگی های شعر، همکاری، جهانی، سادگی، و قومیت مشترک است.
این نوع ادبیات مادر ادبیات کره ای است که قبل از نسل شخصیت ها میباشد و امروز به طور مداوم ایجاد شده ودرحال تحول است.
نمونه هایی از آثار ادبی،  شامل اسطوره ها، افسانه ها، فولکلور، معماها و ضرب المثل ها هستند.
در ادبیات، زندگی و احساسات مردم به خوبی نشان داده شده است.
ادبیات کلاسیک به کارهای ادبی نوشته شده در دوران باستان اشاره دارد . با این حال، اگر گفته می شود که یک متن کلاسیک است، به این معنی است که یک نقش تاریخی خاص را بازی کرده و بر مدرنیته تأثیر گذاشته است، گرچه ارزش آن در حال کاهش است.

و ادبیات مدرن در سال 1955 توسط ( چویی جَنگ سو)  بعنوان یک مجله ادبی راه اندازی شد.در زمان تأسیس آن، هدف"ساختن ادبیات مدرن کره ای" تحت انگیزه "هسته فرهنگ ادبیات" بود،که آن یک روش بنیادی و دنباله مشروع کلاسیک و نگرش مدرن آن بود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد